Geewa Hackathon

9. ledna mi od kamaráda přišel e-mail, ve kterém byl odkaz na hackathon, který poprvé pořádá firma Geewa. Domluvili jsme se, že se zúčastníme a řekli našemu kamarádovi grafikovi, že ho zase budeme potřebovat na dalším hackathonu. Jako čtvrtého jsme vzali do party ještě jednoho kamaráda, který sice neměl s programováním takové zkušenosti jako my, ale chuť vytvořit nějakou hru mu rozhodně nechyběla.

Do 25. ledna jsme se domluvili, co budeme programovat a pro jakou platformu. Podmínkou bylo, aby hra byla casual (záchodovka). Návrhů bylo několik, ale nakonec zvítězila hra ovládaná různými gesty a pro Android.

magic-monsters

V pátek 8. února jsme se sešli pouze ve 3 a vyrazili na místo, kde se hackathon pořádal. Prostory to byly pěkné a rozlehlé. U registrace jsme dostali každý balíček, ve kterém bylo tričko, identifikační karta a další věci, ale hlavně tam byl i nafukovací míč, se kterým jsme si mohli pinkat 😉 Protože nebylo jasné, jestli někdo z organizátorů řekne „Teď“ a všichni začnou programovat, začali jsme programovat hned, jak jsme si vybalili. Obhlíželi jsme i ostatní soutěžící a trochu jsme koukali, jaké profi vybavení si s sebou přinesli. Programovalo se ve dvou místnostech, další místnost byla určená k výdeji jídla (byl tam švédský stůl, kde občas bylo jídlo a pití, nebo u něj stáli číšníci a rozdávali oběd/večeři). Ve vedlejší místnosti byl kafemat, který bohužel neuměl nic jiného, než kávu. Poslední místnost byla odpočinková. Byla tam křesla a XBox 360. Během dne jsme udělali kostru aplikace a začali pracovat na herním engine. Ten den jsme skončili poměrně brzo, zašli si na druhou večeři a domů spát.

geewa-hackathon-2013V sobotu jsme vstali brzo a jeli zpět na hackathon. Tam jsme udělali brífing ohledně konceptu naší hry a rozhodli se, že z tahové uděláme akční (bylo to z důvodu, že nám náš páteční výtvor připadal trochu nudný). Myslím, že to bylo správné rozhodnutí. Princip hry byl tedy jasný: z magického portálu budou na hráče létat příšery z jiné dimenze a on je bude ničit kouzly, které vyvolá různými gesty nakreslenými na obrazovce. Každá příšera bude odolná proti určitým druhům kouzel. Na hráči tedy bude zapamatovat si, na kterou příšeru platí které kouzlo. Večer se k nám přidal poslední člen našeho týmu, který se nemohl v pátek a v sobotu zúčastnit kvůli škole. Programovali jsme až do rána, než jsme jeli se na pár hodin vyspat domů, abychom se druhý den brzy ráno mohli probudit a jet zpět na hackathon.

V neděli jsme už byli dost unavení, ale pořád odhodlaní dokončit naší hru, která se nám líbila víc a víc. Ve 3 odpoledne jsme už měli docela pěknou verzi, která by se dala publikovat. Dodělávali jsme do ní zvuky a ještě nějaké další zábavné prvky. V 5 k nám přišli porotci a začali hodnotit. Bohužel jsme si nedali pozor a nevytvořili tutoriál, který by objasnil, jak hru hrát. Museli jsme tedy každému říct, o čem hra je a jak ji vyhrát. Naneštěstí jsme ve hře nastavili takovou rychlost, která vyhovovala nám programátorům, ale hráč, který ji hrál poprvé ani nemrkl a už byl mrtvý 😉 Proto jsme ji nastavili tak, aby ze začátku byla hodně pomalá a postupem času se zrychlovala.

Večer jsme jeli do PM klubu (poblíž Karlova náměstí), kde se konalo vyhlašování vítězů. byli jsme VIP členové a v klubu byl i švédský stůl. V noci došlo k vyhlášení třetího místa a hodinu poté k vyhlášení druhého místa a vítězů. Bohužel jsme mezi nimi nebyli. Chtěl jsem se dozvědět, které projekty to tedy vyhrály, ale k tomu tam nebyl prostor. Viděli jsme pouze screenshoty z vítězných her.

Myslím, že organizace byla dost profi a hlavně soutěžící se mohli zaměřit jen na vývoj, o vše ostatní bylo postaráno. Hackathon se mi moc líbil a už se těším na další. Naší hru z neděle můžete stahovat zde: MagicMonsters.apk Nyní na ní pracujeme a brzy bude k dispozici na Google Play.

Příspěvek byl publikován v rubrice Blog se štítky , a jeho autorem je Petr Pošvic. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *