Kniha Programujeme hry pro Android 4

Protože se zabývám tvorbou aplikací a her pro Android, rozhodl jsem se koupit knihu Programujeme hry pro Android 4 od autora J. F. DiMarzio, abych si rozšířil obzor a podíval se, jak dělá hry jiný profesionál. Byl jsem trochu zklamán.

programujeme-hry-pro-android-4Kniha je určena pro pokročilé programátory a tvůrce her, proto jsem od ní očekával pokročilejší témata. Byl jsem překvapen, když se v 5. kapitole autor ptá, zda čtenář již někdy používal příkaz switch a pro jistotu mu objasní jeho použití. Toto by měl přeci pokročilý programátor znát. V knize je popsána i základní práce s vývojovým prostředím Eclipse a jsou nafoceny všechny jeho obrazovky, do kterých se uživatel může dostat. Exportování a publikování hry je věnována celá kapitola, ačkoliv se už čtenář nedozví důležité a zajímavé věci, na které by si měl dát pozor. Ve výsledku se v této kapitole jen popisuje, jak v Eclipse kliknout na projekt, zvolit export aplikace a vytvořit certifikát.

Dobré na knize je to, že provede čtenáře vytvořením hry krok za krokem za použití OpenGL ES. Text obsahuje spoustu výňatků zdrojového kódu (někdy až moc, např. pod textem „Vytvořte konstruktor třídy“ je uvedený prázdný konstruktor třídy), ve kterém je tučně zvýrazněno, co se změnilo nebo na co si dát pozor. V kapitole 10 už má čtenář hotovou 2D hru (vesmírnou střílečku) a kniha už jen ukazuje, jak využít získané znalosti a vytvořit 3D hru. Ta už ale není popsána kompletně jako první hra.

Nelíbilo se mi, že autor nedbá na čistotu kódu (např. míchá vrstvy model a view) a přidává do něj spoustu magických konstant na místa, kde by rozhodně být neměly. U vyvíjené hry mi chyběl popis nahrávací obrazovky a správy zdrojů (obrázků a hudby). Naopak dobré je, že se autor zmínil o systémových událostech (jako je např. příchozí hovor) a aplikaci navrhl tak, aby s těmito událostmi počítala.

Knihu bych doporučil lidem, kteří Android nikdy neviděli a zároveň za sebou mají začátky programování (znají syntaxi Javy a dokáží vytvořit jednoduchý program). Pomůže jim ujasnit si, jak vyvíjet hry pro Android. Rozhodně ji nedoporučuji pokročilým programátorům, který už nějakou hru pro Android vyvinuli, protože za cenu 450 Kč se z ní nedočtou nic nového.

Příspěvek byl publikován v rubrice Blog se štítky a jeho autorem je Petr Pošvic. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 komentář u „Kniha Programujeme hry pro Android 4

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *