Stalker: Call of Pripyat

Když jsem si nedávno koupil herní časopis Score číslo 232, nainstaloval jsem si ze zvědavosti přiloženou hru S.T.A.L.K.E.R. Ocitáte se v roli agenta vyslaného do oblasti, která se nazývá Zóna. Potulují se tam všemožní mutanti a vyskytují různé fyzikální anomálie. Protože mě hra vcelku chytla, rozhodl jsem se ji nainstalovat na svůj nový desktopový počítač přímo pod Ubuntu 13.04.

Nainstaloval jsem program PlayOnLinux, který umožňuje provozovat více verzí Wine (program pro spouštění Windows aplikací na linuxu) a spustil v něm instalátor hry. Zvolil jsem Wine verzi 1.5.16 a prefix stalker. Instalace proběhla úspěšně, ale hru se spustit nepodařilo. V nastavení PlayOnLinux jsem povolil debug mód a opakoval pokus o spuštění hry. Dozvěděl jsem se, že engine hry hledá knihovnu dskquoui.dll a nemůže ji nalézt. Stáhnul jsem ji z internetu a přesunul do adresáře, kam jsem hru nainstaloval:

~/.PlayOnLinux/wineprefix/stalker/drive_c/Program Files (x86)/GSC World Publishing/S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat$ 

Další pokus o spuštění hry byl úspěšný.

Problémem bylo rozlišení obrazovky. V nastavení Wine jsem zapnul možnost emulace okna s rozlišením 800×600 a spustil hru. Ve hře jsem nastavil rozlišení odpovídající mému monitoru (1920×1080) a ukončil ji. V nastavení Wine jsem vypnul možnost emulace a hra už běžela tak, jak měla.

Z Windows jsem si zkopíroval dříve uložené pozice z adresáře

C:\Documents and Settings\Public\Documents\stalkercop\savedgames

do odpovídajícího adresáře ve Wine:

~/.PlayOnLinux/wineprefix/stalker/drive_c/users/Public/Documents/stalkercop/savedgames

a mohl pokračovat tam, kde jsem ve Windows skončil.

Příspěvek byl publikován v rubrice Blog se štítky , , a jeho autorem je Petr Pošvic. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *