4. lekce

Dneska jsme si hráli se stránkami circuits.io. Žáci měli za úkol vytvořit si na nich účet, což se ne každému podařilo 🙁 Ukázali jsme si, jak vypadá obvod s tlačítkem a LEDkou a jak naprogramovat Arduino, aby reagovalo na stisknutí tlačítka.

Pomocí multimetru jsme měřili napětí na různých typech baterií. Také jsme změřili proud odebíraný pětimetrovým LED páskem. Ukázal jsem žákům, jak bezdrátově pomocí bluetooth komunikovat s Arduinem a pomocí mobilu měnil barvu LEDek.

Naučili jsme se základní elektrické jednotky a řekli si něco o předponách (giga, mega, kilo, mili, mikro, nano). Příští hodinu by je všichni měli znát a já si to prověřím v testu.

Po hodině jsme šli ven a zprovoznili bezdrátový přenos obrazu z kamery do monitoru. Kameru jsme přilepili na dálkově ovládané RC auto a jezdili jen tak pro radost. Video můžete shlédnout na https://www.youtube.com/watch?v=GIauyLy6SIQ&feature=youtu.be.

Dneska jsem měl radost z Dana a Aničky, protože byli aktivní a znali látku z předešlých hodin.

Na příští hodině začneme ovládat motor, který bude pohánět našeho robota. Je okolo toho hodně teorie, ale věřím, že to zvládneme.

Na příští hodinu jsem zadal další domácí úkol. Na stránkách circuits.io si každý vytvoří libovolný projekt, který bude „něco umět“. Může to být jednoduchý obvod, ve kterém se rozsvítí LEDka po stisknutí tlačítka, nebo klidně něco složitějšího s programováním Arduina. Na https://youtu.be/xMi84oSSMGU jsem umístil videonávod, jak se na stránce registrovat, přihlásit a postavit jednoduchý obvod. Pro inspiraci se můžete podívat na https://circuits.io/circuits/3021331, https://circuits.io/circuits/3021119 a https://circuits.io/circuits/3021232.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *